Desenvolupament web per al grup Andorra Turisme.

  • Data: 15/07/2019
  • Client: Andorra Turisme
  • Serveis: Desenvolupament web, Consultoria Estratègica

El perfil de l'organització

Andorra Turisme és una societat pública andorrana que neix amb l’objectiu de donar a conèixer el país i millorar la posició competitiva d’Andorra com a destinació turística a través d’accions estratègiques de màrqueting.

Amb aquest objectiu, una de les seves eines fonamentals és el web visitandorra.com, que és el web oficial de turisme d’Andorra i la base de comunicació on line d’Andorra Turisme. El web ofereix la informació dividida en dues estacionalitats (hivern i estiu) i està traduït a 9 idiomes i adreçat principalment a 10 països o mercats.

Compta amb més de 600.000 usuaris registrats en el CRM d’Andorra Turisme. El 2018, el web va comptar amb 4 milions de visites i 2,8 milions de nous usuaris, amb tan sols un 33% de rati de rebot. EL 40% d’aquestes visites han arribat per posicionament orgànic, amb una mitjana de 2,5 minuts per visita. 

El Repte 

Des de 2014 a 2018, visitandorra.com ha experimentat un creixement d’un 17% d’augment en nombre de visites y un 9% d’increment en nous usuaris, així com un 43% menys de rati de rebot.

El repte de visitandorra.com és augmentar el seu impacte i el de les seves campanyes -actualment, realitza dues grans campanyes a l’any, i unes altres més petites de shopping/rebaixes/esdeveniments destacats- millorant l’experiència amb el client. Per a això, considera que és necessari reconèixer el client i personalitzar la seva experiència a través de l’automatització de la comunicació i de la personalització de continguts.  

La solució Infinitum Digital

La solució a les necessitats i requeriments de visitandorra.com ha estat un lloc web i la implementació i integració d’eines que faciliten la personalització per part de l’usuai i la gestió de les dades per part d’Andorra Turisme.

Aquesta renovació s’ha realitzat a través de:

Nou disseny: molt més visual, adaptat a les noves tendències, amb més importància de la imatge i dels elements visuals per categoritzar la informació i destacar la més rellevant. Aquest disseny és responsive per poder adaptar-se a qualsevol tipus de dispositiu: escriptori, tablet i smartphone.

Full multimedia: diferents plantilles i formats de maquetació de la informació per publicar pàgines més atractives i implementació de recursos visuals, com ara vídeos, infografies, sliders, etc.

Canvis en l’arquitectura de la informació i en la navegació del web: perquè el visitant trobi ràpidament la informació que necessita i disposi d’informació relacionada per poder completar la seva visita.

Upgrade DXP: S’ha passat d’un CMS eZ Publish a una plataforma eZ Symfony. Aquest pas és molt important perquè suposa una arquitectura desacoblada (Headless WCMS) que permet utilitzar el CMS com a CMS CaaS (contingut com a servei). D’aquesta forma, el CMS centralitza i controla el contingut però no la seva presentació, el que habilita per implementar sistemes multicanal que permeten gestionar contingut dinàmic en una App mòbil, publicar continguts a través de plataformes, canals i dispositius, i crear aplicacions i llocs web amb un disseny d’experiència d’usuari (UX) personalitzat.

Aquesta plataforma es basa en una estructura de capes simple i eficient amb els següents components:

  • Una capa de presentació responsive per desenvolupar interfícies d’usuari per a cada dispositiu.
  • Una arquitectura MVC (Model–View–Controller) que separa la presentació de l’enrutament.
  • Una API pública completa, fàcil d’usar, compatible i clarament definida per als desenvolupadors d’extensions.
  • Una REST API que facilita la integració del sistema amb aplicacions remotes o codi.

Allotjament a eZ Cloud 

Parametrització de cerques amb SOLR: la implementació de SOLR permet una millor parametrització de les cerques que ofereixen resultats més rellevants i més fàcilment fitrables.

Págines SEO friendly: inclusió als formularis d’edició de continguts d’etiquetes i elements que milloren el posicionament orgànic de les pàgines.

Connexió eZ-CRM via API: les API de la plataforma permeten connectar-la amb el CRM d’Andorra Turisme, de forma que les dades que els usuaris informen en el web passen directament a la base de dades del CRM per a la seva gestió.

Nou planificador de viatges: la plataforma compta amb un sistema que permet a l’usuari crear rutes i itineraris personalitzats, afegint activitats, visites, llocs on dinar i allotjar-se...

Àrea privada per a cada usuari: cada usuari compta amb una àrea privada pròpia a on pot modificar el seu perfil, consultar favorits, veure les cerques anteriors, les rutes i itineraris que ha creat, etc.

Per aprofitar totes les possibilitats de la plataforma eZ, actualment s’estan desenvolupant noves implementacions com ara: 

  • Landing pages específiques i amb contingut personalitzat per a cada tipus d’usuari.
  • Automatització de la comunicació amb el client a través del web segons el seu estat en l’entorn d’Andorra Turisme.
  • Ofertes exclusives per a usuaris i programes personalitzats del punt en l’àrea privada.
  • Integració amb eines de “booking” de serveis turístics, perquè l’usuari pugui contractar, a través del web, tot el que necessita per a la seva ruta o itinerari.