Desenvolupament lloc web Agència SIN.

  • Data: 15/07/2019
  • Client: SINC
  • Serveis: Desenvolupament web, Consultoria Estratègica

Perfil de l'organització

El Servei d'Informació i Notícies Científiques (SINC) és una agència pública d'àmbit estatal, creada per la FECYT (Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología) el 2008, especialitzada en informació sobre ciència, tecnologia i innovació en espanyol, a través de notícies, reportatges, entrevistes i materials audiovisuals (vídeos, fotografies, il·lustracions i infografies).

SINC està al servei de periodistes, científics i ciutadans, ja que els seus continguts tenen llicència Creative Commons 3.0 i es poden copiar, distribuir, comunicar públicament i transformar. Per garantir l'actualitat, el rigor i la veracitat dels continguts l'agència compta amb la participació i revisió de la comunitat investigadora. 

El Repte 

La plataforma web és crítica per SINC ja que tots els continguts que genera l'agència es mostren on line. Per això, SINC necessita una nova plataforma web que suposi una renovació total de la imatge del portal, així com de les funcionalitats de la plataforma de gestió de continguts (CMS). 

Per la naturalesa de la seva activitat, SINC té com a necessitats principals: 

  • Facilitat de creació i actualització de continguts.
  • Possibilitat de destacar i relacionar continguts (navegació transversal).
  • Possibilitat que l'usuari pugui afinar la cerca de continguts.
  • Personalització dels continguts per perfils (periodistes, científics, lectors, etc.)
  • Possibilitat de crear noves seccions (escalabilitat).
  • Registre d'usuaris per donar accés a determinats perfils a continguts específics.
  • Posicionament orgànic dels seus continguts en cercadors.
  • Interacció amb les xarxes socials.

La solució Infinitum Digital  

Conceptualització  

La primera tasca que s’ha portat a terme per a la renovació de SINC ha estat una anàlisi del seu web, del seu sector i del seu públic objectiu, per definir una estratègia que li permeti posicionar-se en el mercat i donar un òptim servei als seus usuaris.

La definició d’aquesta estratègia s’ha fet a partir de les conclusions extretes de: 

  • Anàlisi estratègica de l’usuari web a través de dades analítiques de SINC en el període immediatament anterior.
  • Bechmarking digital: anàlisi de la competència i definició de les millors pràctiques.Definició de Persona, que permet gestionar una representació concreta dels usuaris finals.
  • Estratègia de comunicació per segments per oferir continguts i funcionalitats personalitzades i adaptades a les necessitats de cada tipus d’usuari.

Una vez conseguida la conceptualización, se han aplicado sus conclusiones para generar soluciones en diferentes ámbitos:  

Un cop realitzada la fase de conceptualització, se n’’han usat les conclusions per generar solucions en diferents àmbits:

Actualització de la plataforma per comptar amb els recursos, eines i funcionalitats més recents, incorporades en la nova versió del CMS eZ Systems.

Nou disseny: més visual i atractiu, amb més importància de la imatge i dels elements visuals (imatges, vídeos, infografies) per transmetre millor els continguts i per categoritzar la informació i destacar-ne la més rellevant. Aquest disseny és responsive per poder adaptar-se a qualsevol tipus de dispositiu: escriptori, tablet i smartphone.

Gestió de Layouts. Implementació d’una eina de gestió i maquetació de layouts que permet crear plantilles de maquetació específiques per a continguts concrets o grups de continguts. D’aquesta forma, els editors poden destacar un contingut concret amb la maquetació més adequada de forma exclusiva.

Nova arquitectura de la informació: una estructura del web simplificada amb una navegació transversal a través de subcategories i que ofereix als usuaris diferents formes d’accés a informació relacionada. També s’hi ha implementat un widget que permet consultar els articles més visitats.

Filtres i etiquetes: inclusió de filtres que faciliten la cerca, i etiquetes que permeten agrupar continguts per conceptes, per agilitzar la navegació transversal.

Àrea privada. A més del públic general, SINC està especialment orientat a donar cobertura informativa a periodistes i institucions. Per a això, s’ha creat una àrea privada amb registre d’usuari que dóna accés a continguts restringits exclusivament per a aquests perfils, així com a continguts embargats (que no es poden publicar fins a una data concreta).

Alertes i notificacions. Creació d’un sistema d’alertes i notificacions que informen els usuaris de la creació o actualització dels continguts del web.

Newsletter. Integració del CMS amb el sistema de newsletters de SINC.

Xarxes socials. S’ha implementat un sistema per poder compartir qualsevol contingut de SINC en les xarxes socials (permet incloure noves xarxes). A més, s’hi han incorporat taglines per donar visibilitat a les xarxes socials de SINC dins del web.

Pàgines SEO Friendly: en els formularis d’edició de continguts s’hi poden incloure descripcions i etiquetes que faciliten el reconeixement per part dels robots dels cercadors.