Arran d'una activitat en col·laboració amb AMEC, l'Associació de les Empreses Industrials Internacionalitzades a Espanya, publiquem una entrevista amb Alex Net, General Manager d'Infinitum Digital, dedicada als grans reptes de Transformació Digital per a les empreses industrials.
Per la teva experiència, quins són els errors més comuns de les empreses en els seus projectes de Transformació Digital?
Els dos errors més comuns en Transformació Digital són dues cares de la mateixa moneda. El primer l'anomenem "La Gestió per Hype" i el segon l'anomenem "Paràlisi per Anàlisi".
Gestió per Hype
Les empreses que segueixen un model de "Gestió per Hype" no tenen un procediment estructurat en la definició de la seva estratègia. De forma no planificada, assisteixen a xerrades, tertúlies i llegeixen selectivament premsa tecnològica.
Pocs membres amb poder en l'organització queden impressionats per l'últim crit sobre les tendències tecnològiques i en un arravatament d'urgència i sentiment d'inferioritat respecte a algú de la competència, declaren la necessitat urgent de posicionar-se al Hype i munten un ambiciós projecte de transformació al voltant del Hype. Al cap d'uns mesos extenuants, es crea la percepció que els resultats no arriben. Tot i que sembla que ningú ha definit què significa tenir resultats. Quan tot sembla no tenir futur, algú amb poder ha assistit a una nova tertúlia i llança una nova proclama cap al nou Hype.
Paràlisi per Anàlisi
Les empreses que segueixen un model de Paràlisi per Anàlisi tenen un llarg historial i procediments assentats, seguits a peus per tots els membres de l'organització.
Un exemple que resultarà molt familiar. En les últimes reunions sobre "millores", el director comercial es queixa amargament que els seus clients li demanen accedir al catàleg de productes i veure la seva disponibilitat. També els clients estan molestos per tant paperot i volen una àrea privada amb les seves factures i albarans. Tampoc saben mai quan arriben els seus productes. En l'última reunió, s'atén una queixa d'un client top 5 que exigeix poder fer ell mateix les comandes des del web. Una vegada el director comercial ha finalitzat el seu al·legat, el responsable d'informàtica inicia el seu llarg speech de 20 minuts que només és comprès en els seus primers 2 minuts. En finalitzar el seu al·legat, es generen 20 segons de tètric silenci i el director general trenca el gel, convocant una reunió per al mes següent sense prendre una decisió.
Quin és el canvi, tema o àmbit que consideres indispensable tenir en compte en l'estratègia de qualsevol empresa industrial?
El tema indispensable a tenir en compte en qualsevol empresa industrial és la interiorització del valor de la digitalització en tots els seus processos i activitats. No hi ha àrea, departament o procés que quedi al marge de l' impacte de la digitalització.
Les empreses industrials han de generar estratègia competitiva amb el component digital inserit en el seu ADN, i ho han de fer amb roadmaps clars, realistes, planificats i prioritzats. És absolutament impossible atacar tots els aspectes alhora i amb la mateixa intensitat.
Les empreses industrials han d' entendre que la Transformació Digital no s' enfoca només a l' eficiència, sinó a estar en disposició de mutar el model de negoci per aconseguir zones de valor que els proporcionin viabilitat en el llarg termini.
Aquesta obsessió per la inserció del component digital en l'ADN de l'empresa industrial ha de ser compaginada amb els nous reptes de sostenibilitat.
Daniel Novo, Enterprise Account Executive a Platform.sh i Alex Net, General Manager a Infinitum Digital Transformation, a E-Show Madrid per a B2B
Hi ha alguna tendència o canvi en particular que estigui afectant les empreses del sector industrial?
El sector industrial ha d'entendre que les expectatives dels seus clients respecte a les seves marques estan canviant a gran velocitat. El major revulsiu prové de la incorporació de les noves generacions en llocs de responsabilitat, que no acceptaran les velles regles del joc. La generació del baby boom és l'última híbrida. Les generacions posteriors s'han criat amb internet i estan exigint al mercat industrial la mateixa qualitat d'experiència que els ofereixen les marques de consum final. Les dades de les consultores sobre la importància d' aquesta tendència són demolidores.
- El 74 % dels compradors B2B de la generació Millennial han canviat de proveïdors industrials, perquè no estan satisfets amb l'experiència rebuda pel proveïdor habitual (PYMNTS) ́.
- El 83% dels compradors B2B prefereixen fer ells mateixos les comandes i pagar online (Gartner).
- Les comandes B2B a través del mòbil han crescut un 250% (McKinsey).
- El 72 % dels compradors B2B volen comprar mitjançant diferents canals i no estar sotmesos a una única venda presencial (McKinsey).
Miqui Hermosilla, Chief Operating Officer a Infinitum Digital Transformation, a E-Show Madrid para B2B
De quina manera pot ajudar Infinitum Digital a les empreses industrials?
Infinitum Digital és el partner confiable per a les empreses industrials en el viatge cap a la seva Transformació Digital per molt diferents raons, entre elles:
- Ajudem les empreses industrials a buscar el seu propi camí cap a la maduresa digital. Amb la nostra metodologia i experiència, cocreem Roadmaps de Trasformació Digital realistes, estructurats i prioritzats (més informació sobre la nostra metodologia).
- Assessorem les empreses industrials a diversificar i ampliar els seus canals de vendes digitals. Tota empresa està sotmesa a la pressió per vendre més i millor. Avaluem conjuntament amb els nostres clients les millors opcions per diversificar els seus canals de vendes digitals i donem suport a les implementacions necessàries (més informació sobre diversificació de canals de venda).
- Treballem amb les empreses industrials per trobar espais disruptors que generin avantatge competitiu. La Transformació Digital ben entesa, no serveix per optimitzar, serveix per modificar el model de negoci i trobar noves àrees de valor que et distanciïn de la competència.
- Implementem solucions per fer possible l'estratègia. Les empreses industrials necessiten partners que els ajudin a pensar i, al seu torn, que s' impliquin amb elles en l' execució de l' estratègia. Infinitum Digital és una empresa d'acció, implicada a portar bones iniciatives a la pràctica. Els serveis d' implementació comencen amb captació de públic digital i acaben amb complexes integracions de sistemes.
Marca i reconeixement digital
Ajudem a construir la marca i a obtenir visibilitat. La presència digital és massa important com per deixar-la en mans de distribuïdors i altres actors del mercat.
- Informació de marca
- Informació de producte/catalogo
- Gestió del contingut multicanal
- Captació de públic objectiu
Portals per a clients
Generem portals d'autoservei per simplificar els punts de contacte amb clients B2B adaptats a les necessitats específiques.
- Personalització de preus
- Gestió de catàleg
- Gestió de disponibilitat
- Gestió de factura i albarans
- Informació sobre terminis i lliuraments
Ecommerce per a resellers o clients finals
Amplifiquem les oportunitats de venda B2B des del canal online, en un entorn segur i estable, amb l'experiència d'usuari com a factor clau per potenciar les teves vendes.
- Comerç electrònic
- PIM (Product Information Manager)
- CRM (Customer Relationship Management)
- Passarel·les de pagament segur
Integració i orquestració
Optimitzem processos que poden ser integrables, automatitzables i escalables. Connectant sistemes com CMS, CRM, PIM, LMS, ERP, app o altres serveis basats en el núvol.
- CMS (Sistema de Gestió de Continguts)
- CRM (Customer Relationship Management)
- ERP (Planificació de Recursos Empresarials)
- PIM (Product Information Manager)
- Automatització de processos
La Transformació Digital és un requisit indispensable per a qualsevol empresa actual que busqui millorar la seva eficiència, eficàcia i competitivitat. Una necessitat que es pot transformar en una autèntica pesseta si no es planifica i executa correctament, bé amb mitjans interns o amb l'ajuda d'un partner com Infinitum Digital.
Contacta amb nosaltres per donar-nos a conèixer el teu projecte i t'ajudarem.