Com convertir visitants web en clients

El món digital està en plena transformació. Fins fa poc, l'àmbit digital era concebut com un univers completament separat dels canals físics. Però, per sort, això avui ja no és així.

Recentment hem començat a integrar de debò la multicanalitat i a reconèixer que el client pot arribar a nosaltres de moltes maneres diferents al llarg del procés de compra. Aquest canvi de mentalitat ha suposat fer tabula rasa i replantejar-nos moltes coses des de zero.

El nou paradigma implica una revolució en els enfocaments estratègics: hem de donar-li l'espai que es mereix a l'experiència del client i el seu journey.

El turisme i la cultura no poden quedar-se enrere, i menys en temps tan complexos com els actuals per a aquest sector. Per això, des d’Infinitum Digital, posem tota la nostra obstinació en ajudar i assessorar aquests sectors al llarg del seu procés de transformació digital.

Un exemple d'això és l'ambiciosa estratègia de transformació digital que hem confeccionat per a la marca Visitandorra, amb l'ajuda de la plataforma DXP d'Ibexa, i que podeu consultar al final d'aquest article.

Personalització i estratègies multicanal

Si volem convertir les visites en línia en vendes directes o indirectes, hem de tenir clara una cosa: és fonamental personalitzar i prioritzar al màxim l'experiència de l'usuari.

Aquest canvi de xip implica entendre, a més, que el user journer és un procés molt llarg, basat en la suma integral de les diferents interaccions amb l'usuari.

Per convertir al visitant en línia en client hem d'aportar-li valor i, per descomptat, bolcar-nos en la voluntat d'ajudar-lo sempre. Si no deixem de concebre les interaccions com a fets aïllats i no aconseguim integrar la multicanalitat en la nostra estratègia, perdrem al potencial client pel camí.

De fet, les empreses que personalitzen els continguts per ajudar els seus usuaris tenen un 16% més de beneficis, mentre que les que no els aporten valor personalitzat obtenen resultats menys afavoridors. Targetitzar contingut per segments, és a dir, mostrar un tipus de contingut o un altre depenent dels interessos de l'usuari, és la manera més intel·ligent d'acostar-nos a les seves necessitats concretes.

https://www.gartner.com/en/executive-guidance/impact-of-personalization

En definitiva: la clau passa per deixar de ser servidors de contingut i passar a ser facilitadors o generadors de transaccions al llarg de tot el procés de captació i venda.

Només a través d'una òptima personalització dels continguts, evitarem la tan temuda infoxicació, és a dir, la intoxicació de l'usuari per excés d'informació (i la consegüent pèrdua del seu interès).

Finalment, tant per mesurar la captació d'usuaris com per la seva conversió en clients i les possibilitats de millora de la nostra estratègia, serà essencial la mesura de dades, condició sine qua non per detectar si anem per bon camí. Ara més que mai, resulta vital elaborar les nostres estratègies i prendre les decisions de negoci conforme l'anàlisi de dades.

El nostre webinar sobre la captació i personalització de l'experiència turística a Andorra

Sabem que no hi ha res millor per entendre la teoria que els casos reals. Per aquest motiu, et convidem a veure el nostre webinar sobre la implementació d'aquest tipus d'estratègia del lloc web Visitandorra, en col·laboració amb Ibexa i Andorra Turisme.

Hem dividit la sessió en 4 punts fonamentals:

  • Els reptes digitals de la gestió de l'experiència turística.
  • La personalització i el seu rol en l'experiència d'usuari.
  • De la visita a la reserva.
  • Mesurant l'experiència turística.

Per desenvolupar cadascun dels punts, hem comptat amb l'experiència i les habilitats dels ponents: Alex Net (Infinitum Digital), Miqui Hermosilla (Infinitum Digital), Andreu Ballesteros (Infinitum Digital), Juan Amoedo (Ibexa) i Xavi Gallego (Andorra Turisme). Ens han explicat al detall els reptes plantejats a l'hora d'acompanyar als visitants en la seva conversió en clients turístics i com han aconseguit els seus objectius.

A Infinitum Digital, implementem projectes de transformació digital per ajudar-te a continuar creixent. Consulta'ns sense compromís.