Empresa, tecnologia i persones, quins reptes planteja el 2019?

Tendències que han destacat les principals firmes de recerca de mercat pel 2019.

Després d'un any ple de canvis i adaptació constant, com és habitual en el sector de la tecnologia i la transformació digital, ens preparem per a afrontar els reptes que ens esperen al 2019. A continuació presentem una selecció de les tendències que han destacat les principals firmes de recerca de mercat:
La irrupció del IoT a l'empresa

Segons les prediccions de Forrester per a 2019, el 85% de les empreses planificaran o aplicaran solucions de IoT en el seu negoci. Així doncs, mentre que els models basats en IoT estan fent-se un lloc en el mercat B2C, les aplicacions B2B prometen ascendir l'any 2019. La internet de les coses aplicada al negoci permetrà impulsar l'eficiència, connectar a l'empresa i fins i tot proporcionar experiències personalitzades als clients. Encara que hi ha aplicacions comunes per a totes les indústries, es preveu un impuls especialment notable en els mercats de manufactura industrial, salut, venda al detall i serveis públics.
Analítica augmentada

Els científics de dades han de gestionar cada vegada més dades per a poder treure conclusions, la qual cosa suposa una pèrdua de focus i una gran dificultat per a explorar totes les possibilitats. L'analítica augmentada suposa una gran oportunitat per a ampliar la capacitat de gestió de dades i anàlisis, ja que utilitza algoritmes automatitzats per a explorar hipòtesis. Les plataformes de ciència de dades i d'aprenentatge automàtic estan transformant la forma en què les empreses generen informació analítica. Tal com apunta Gartner, "l'any 2020, més del 40% de les tasques de ciència de dades estaran automatitzades", augmentant la productivitat i l'accessibilitat de les dades a tots els departaments de l'empresa.
Bessons digitals com a oportunitat de negoci

Un bessó digital és una representació virtual que reflecteix un objecte, procés o sistema de la vida real amb precisió. Encara que aquest concepte no és nou, es tracta d'un element clau per a detectar problemes abans que ocorrin, desenvolupar noves oportunitats de negoci o planificar tasques de manteniment sense parades inesperades, entre altres.

Donada la seva complexitat tècnica, la internet de les coses (IoT) aplicada als bessons digitals es presenta com una gran oportunitat per a millorar la presa de decisions, proporcionant, per exemple, informació sobre com un producte podria funcionar de forma més eficaç i eficient. Es tracta d'un entorn que encara està en fase de creixement, per la qual cosa estarem atents a com evoluciona l'any vinent.
Intel·ligència artificial aplicada al desenvolupament

El desenvolupament impulsat per la IA se centra en integrar aquesta tecnologia a les eines i aplicacions per a impulsar el procés de transformació. L'any 2019, el mercat passarà de centrar-se en els científics de dades associats als desenvolupadors, als desenvolupadors que operen de forma independent utilitzant models predefinits com a servei. Aquest canvi de paradigma permetrà que més desenvolupadors utilitzin els serveis, conduint a un augment de l'eficiència.
El cloud computing com a base per a la transformació digital de l'empresa

El 2018, el cloud computing s'ha convertit en una tecnologia imprescindible per a totes les empreses. Forrester prediu que l'any 2019, la computació en núvol s'establirà com la base de les plataformes d'aplicacions empresarials del futur. La despesa al núvol de les empreses es dispararà a mesura que avanci la modernització de les aplicacions empresarials bàsiques, l'adopció i la despesa del núvol privat creixeran més ràpidament, i els ecosistemes de núvol basats en SaaS impulsaran la innovació.
Ètica digital i privacitat

En un moment en el qual la tecnologia afecta a tots els aspectes del nostre dia a dia, el comportament ètic de les grans companyies és un factor clau per a l'usuari. De fet, cada vegada més empreses tecnològiques, grans i petites, s'estan diferenciant amb polítiques més ètiques i compromeses amb la privacitat; conscients de la magnitud de l'impacte que els seus productes tenen en temes socials com la salut mental, l'aïllament, l'assetjament cibernètic o el suïcidi. Així que, ara més que mai, hem de preguntar-nos a nosaltres mateixos: en quina classe de món volem viure?
Auge de l'ús d'intel·ligència artificial pels ciberatacants

La informació recopilada aquest 2018 per PandaLabs continua reflectint la prevalença dels atacs de malware, amb 9 milions de URLs malicioses i 2,4 milions d'atacs al mes. La firma pronostica que les mateixes eines i coneixements utilitzats per a analitzar grans volums de dades i produir algoritmes intel·ligents, seran cada vegada més utilitzades pels cibercriminals. La democratització d'aquestes eines permetrà dissenyar algoritmes que descobreixin automàticament noves formes d'atac.
Models més sostenibles

La preocupació per l'escalfament global, la contaminació i la sostenibilitat ha derivat en un canvi cultural. Els consumidors no només són receptius al canvi, sinó que ara l'exigeixen, són participants actius. El 2019, no serà suficient què les empreses reconeguin les preocupacions mediambientals, hauran de redissenyar els seus sistemes i models de negoci perquè s'ajustin a l'economia circular, i que el seu compromís es demostri a través de l'acció.
Més pragmatisme

Segons Forrester, al 2019 els objectius estratègics es traduiran en esforços pragmàtics amb l'objectiu d'establir pautes estratègiques per al 2020. L'any que ve es presenta com una oportunitat per a abordar qüestions fundacionals, com revisar els pilars de les organitzacions per a establir bases més duradores i robustes per als anys següents.